måndag 6 april 2009

Drömmen om en atelje


Det finns en sak jag saknar i vårt hus, det är ett eget rum.


Ett rum som jag skulle inreda till ateljé Det finns utrymme på vinden, men jag har inte allt som behövs, ännu.


Det ska vara ett vitt rum, med ett fint fönster, inget fyrkantigt tråkigt.


Under fönstret ska det vara en bänk som går från vägg till vägg så man kan ha alla måla saker framme + sy maskinen.


Det ska vara ett gammalt trägolv som jag ska måla vitt för att sedan täcka det med gamla tras mattor.


Väggarna ska vara liggande gamla vit målade brädor. Både barnens och mitt stafli ska står framme. En hylla till alla färger. I hörnet närmst dörren ska det stå en gammal järnsäng bäddad med lapptäcke. där jag kan ligga o pausa och hämta inspiration. Läsa för barnen.

I väggen runt dörren ska det vara 2 små fönster infällda, det är så fint.




Suck, vad jag längtar. Men till dess får jag hålla till godo här:)

kram Emmalill


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter er och förgyll min dag :)