fredag 3 september 2010

Rabarber saft

I går hade jag tänkt samla vuxenpoäng genom att koka rabarber saft.
Hade fått ett super enkelt recept av en kompis som till och med jag BORDE klarat.
Men det hade varit mer vuxet att använda läsglasögonen jag fick för 1 år sedan :)
För det skulle visst INTE vara 4 LITER vatten, utan 4 DL!!!
ÅHHHHHHH, slösa alltså bort 2 liter rabarber :(
Men, men jag skulle aldrig ge mig. Och jag få se det som att jag lärde mig 2 saker
1. använd läsisarna
2. hur man gör rabarber saft RÄTT
Nu lär jag aldrig göra det felet igen :)
Men även om vi nu har konstaterat att jag suger på köks sysslor, så är jag åtminstånde grym på att göra en fin etikett!
Jag borde få jobb som etikett makare :)
eller??????


Min barn ler i varje fall var gång dom öppna kylen
Emmalill
emma frank

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter er och förgyll min dag :)