lördag 9 januari 2010

Min perfekta lördag


Enligt mig ser en perfekt lördag ut som idag.
*Man går upp vid 9, Gubben kör o handla tidningen.
*Bakar goa frukost frallor.




blev lite orolig när jag öppnade kylen




Hembak som dofta ljuvligt i hela huset, * en liten promenix till sjön med Chappe.
*Hem duka upp lyxfrulla, dvs frallorna, ägg, bacon, massa pålägg, te, juice, joggi och mussli.

*När man kom in tog man på sig sina favorit mys strumpor.





*Sedan kom pappa och vi jobbade på lite med boken.







Efter det bakade vi en kaka jag kommit på själv :)
Därav heter den Emmalill, så klart.




( hade lite för bråttom när jag hällde i bären :S )

så här skulle toppingen se ut egentligen, hahhahahahhahaha


Så vi gjorde 12 undrbart goda Emmalillor.
tyvärr var jag lite snabb när jag la i bären därav blev frostingen väldigt rinnig :(

bara för att man lovat att lägga upp bilder :S typiskt!!

Emmalillkakan

Botten:
125 g smör eller margarin
3 dl vetemjöl
3/4 socker
1 tsk vaniljsocker

la i alla ingredienser i matbredan och körde tills det blev en deg
175 * lågt ner i ugnen 13 minuter




Fyllning:
150 g smör eller margarin
1 1/2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula

gegga ihop allt, utom gulan, tills de e poröst sen i med gulan.

topping/frostingen:
4 dl florsocker
200 g philadephia ost
ca 1 dl blåbär

blanda florsockret och osten så den blir krämig
rör försiktigt i bären.


ät o njut av världens bästa Emmalillor





I efter middags så var det "hej då" fika för min kära syster som ska flytta 24 mil ifån mig *snyft* men vi hade riktigt roligt.Så det är ändå ett moment i min lyckade lördag, att umgås med syskon o familj.

Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter er och förgyll min dag :)