måndag 14 september 2009

sakta...

...men säkert håller min ateljé på att ta form.

Har dock varit en del dividerande fram och tillbaka. Men har nu hittat en lösning som alla (jag och min man) är nöjda med.

Så just nu pågår projektet att hitta alla perfekta grejorna till rummet, typ golv, väggar, hyllor och inredning.

En del har ni ju sett som typ stolen jag hittade på loppis igår (som inte ska bli vit efter en natt tänkande) Fick en underbar kista av min goda vän Miss S till mina tyger så den ska däremot bli vit imorgon.
sedan ska jag även få ett bord av henne som är perfekt att stå och klippa tyg och så vid. Har en fin gammal ram som ska bli en anslagstavla. Lite små pyssel hit och dit, dvs dom små detaljerna.
Har/ska även få en liten tallrikshylla av min kära faster aster att ha alla mina pysselböcker och dylikt i.
MEN idag var jag och hämtade en av dom största och kanske mysigaste detaljen i ateljén:)
DENNA

gissa vart jag kommer koka mitt älskade te.

En viktig detalj som jag letar efter är en gammal järnsäng. Är det någon som vet vart det finns hör av er omg.

Fyller ju 30 i november, så om någon (släkting) inte vet vad ni ska ge så har jag en önskelista;)

Emmalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter er och förgyll min dag :)